044 459-48-59 050 384-47-22
044 238-64-60 044 238-64-61
м. Київ, вул. Іллі Еренбурга, 3А

Технічні вимоги

1) Рекомендовані формати файлів

2) Електронні носії інформації

3) Організація файлів на носії

4) Рекомендації що до підготовки файлів публікації до друку.

  а). Визначення та використання кольорів.
  б). Обрізний формат сторінки.
  в). Фонові заливки вікон та парметри файлів публікації.
  г). Треппінг.
  д). Товщина ліній.
  є). Растрові та штрихові зображення.
  ж). Шрифти.

5) Вимоги до оригінал макету.

6) Різографічний друк.

Рекомендації по передачі публікацій до друку.

Багато проблем виникає у замовників при передачі готових публікацій до друку. Щоб
уникнути найбільш розповсюджених з них, пов'язаних з різноманіттям програмного
забезпечення для комп'ютерів, сумісністю операційних систем і т. п., ми публікуємо
свої поради та рекомендації, дотримання яких допоможе Вам уникнути помилок при
підготовці своїх робіт до друку та заощадить час.

1) Рекомендовані формати файлів:

  • *.qxd (Quark Xpress 3,x; 4,x; 5.х; 6.х) та *.p6*; *.cmd (Page Maker 6,x; 7,x) для зверстаних та зібраних публікацій;
  • *.tif, *.eps (Adobe PhotoShop 4,x; 5,x; 7,x ; 8.х; 9.х) растрові зображення;
  • *.ai, *.eps (Adobe Illustrator 8.x; 11.х; 12.х).
  • *.indd (Adobe InDesign).

2) Електронні носії інформації.

Будь-які сучасні електронні носії інформації.

Увага! Написання назв файлів кирилицею - неприпустиме. Приклад написання: ROBOTA_1.QXD або FOTO_1_2.TIF і т.п.

ЗАСТЕРЕЖЕННЯ! Будьте уважні! Ми складаємо з себе всіляку відповідальність за якість та правильність кольоро-поділу публікацій які зроблені у програмі Corel Draw, або з зроблені з порушенням вимог до публікацій призначених для офсетного друку.


3) Організація файлів на носії.
На електронному носії інформації повинна бути тільки папка (папки) призначена до друку з назвою проекту, до складу якої входять: файл-збірка, та усі файли, які були використані у публікації. Файли родини шрифтів, що використовуються у публікації, повинні бути записані в окрему папку з назвою FONTS. Прохання (зайві шрифти, та файли, які не мають відношення до даної публікації не записувати.


4) Рекомендації що до підготовки файлів публікації до друку.

а). Визначення та використання кольорів.

Всі використані у макеті кольори повинні задаватися в моделі CMYK, зі включеною опцією Process Separation. Крім визначених цілих (Spot) кольорів.

Визначаючи триадні кольори (Process), використовуйте каталоги відбитків триадних кольорів PANTONE Process, або каталоги фірм-виробників типографських фарб. Це дозволить Вам максимально дотриматись співпадання тиражного кольору з кольором, який Ви заклали у програмі верстки чи малювання. Бо навіть найкращі та найдорожчи професійні монітори, як би вони не були добре відкалібровані, неспроможні точно показати на екрані тиражній колір, тому, що на електронних пристроях (моніторах) використовуються інші принципи відображення кольору. Різниця між баченим та ти ражним кольором може бути суттєвою.

Ви повинні впевнитись, що Ви використовуєте каталог, який відповідає тиражному паперу: крейдяний глянцевий або матовий, чи офсетний. Не перевизначайте основні кольори - Cyan, Magenta, Yellow, Black — які задані у більшості програм по замовчанню.

При закінченні роботи над своїм проектом дизайну, переконайтеся, що всі задані Вами кольори визначені в кольоровій моделі CMYK. A цілі кольори - як Spot. Обов’язково треба залишати у роботах, в яких використовуються цілі кольори (Spot), їхні оригінальні назви згідно за кальоровим каталогом з якого вони взяті.

б). Обрізний формат сторінки.

Більшість програм верстки дозволяють розташовувати елементи за межою обрізного формату докуметну. Необхідний заступ за межі сторінки, при розташуванні елементів "на вильот" - 3-5 мм. Формат сторінки, який задається (в будь-якому пакеті програм верстки або малювання), повинен дорівнювати післяобрізному формату вашої публікації! Для растрових зображень він повинен дорівнювати: обрізний формат + 345 мм з кожної сторони.

в). Фонові заливки вікон та парметри файлів публікації.

У QuarkXpress та у деяких інших програмах верстки, вікно під растрові зображення повинно буди завжди з білим фоном, крім випадків, коли ілюстрація має "path" чи накладається на інше фото або векторні зображення. При застосуванні додаткових Xtentions, в окрему папку з назвою Xtentions додаються ще й файли Xtentions, які використовувались у публікації.

Вектори та текст у файлах Adobe Illustrator (*.eps, *.ai), Free Hand (*.fh*) повинні бути конвертовані у криві.

Увага! Файли форматів *.jpg, *.gif, *.pcx, *.bmp, *. wmf і т.п. — це WEB формати, які як правило, використовуються для відтворення зображень в Інтернет-публікаціях і не призначені для використання та кольороподілу у поліграфії, тому їх застосовання НЕПРИПУСНИМЕ.

г). Треппінг.

Ні в якому разі не зміняйте значень параметрів треппінгу який встановлено по умовчуванню після інсталяції пакету верстки, якщо тільки Ви не уявляєте цілком точно що Ви робите і як це вплине на відтворення зображення при друці у друкарні.

Маленьким об’єктам з чорним заповненням бажано призначити атрибут Owerprint. Це в першу чергу відноситься до тексту чорного кольора.

д). Товщина ліній.

Використовуйте у ваших роботах лінії товщиною від 0,25 pt (0,1 мм) і більше. Лінії меньшої товщини при роздруковці на лазерному принтері виглядають значно більшими ніж насправді. Утримуйтеся від використання ліній з атрибутом Hairline, бо мінімально можливе значення нашого фотонасвітлювача може виявитися несподівано малою для Вас. Атрибут Hairline для лінії сприймається пристоєм, на якому виводится робота, як мінімально допустимий розмір промалювки для того чи іншого пристрою. Як правило для сучасних фотонасвітлювальних комплексів такий розмір становить 5 10 мкм, тобто відповідає найменш можливому розміру растрової крапки фотонасвітлювального комплекса.

є). Растрові та штрихові зображення.

Достатнім роздільним значенням растрових зображень є значення лініатури помножене на 1,5 2 (для нашого фотонаборного автомата цей коефіцієнт оптимально і достатньо дорівнює 1,74), тобто файли растрових зображень (*.tif, *.eps, *.sct тощо) повинні бути: 175 Ipi х 1.74 = 304,8 dpi.

Роздільна здатність вище lpi х 1,74 ні в якій мірі не впливає на якість зображення, а тільки збільшує розмір результуючого пост скрипт файлу, і на час підготовки та виводу кольороподілених плівок.

Роздільна здатність штрихових векторних зображень повинна бути не меньш ніж 800 dpi, в іншому разі на зображенні може з’явитися видима оком «пила». Перед заверстуванням готової ілюстрації до публікації потрібно зберігти усі кольори у кольоровій моделі CMYK, якщо це робота повнокольорова. Та Spot PANTONE Formula guide (solid process). Не залишайте їх у RGB або Spot якщо там не використовуэться Spot PANTONE.

Усі чорно-білі растрові зображення повинні бути записані як Greyscale зображення. Всі штрихові зображення повинні буди записані як Bitmap зображення. Припустимими форматами растрових файлів є TIFF або EPS (DCS-1 або DCS-2 з включенною опцією Binary абo JPEG Compression Maximum quality). Для векторних файлів припустимий тільки формат EPS.

ж). Шрифти.

До кольороподілу потрібно подавати всі шрифти, які використовувалися у публікації. Або, при можливості переведені в криві (це в першу чергу стосується программ Adobe Illustrator, Adobe InDesign). В загальній практиці при роботі над публікацією зазвичай застосовують шрифти двох типів TrueType та PostScript.

В разі використання TrueType Вам необхідно додати на кольороподіл усю «сім’ю» шрифта (тобто Normal, Italic, Bold, BoldItalic, тощо). При використанні PostScript шрифтів ви повинні записати файл обрису шрифта (*.pfb) та файл метрик (*.pfm) — для РС, і файл обрису (PostScript™) та файл метрик (Font suitcase) — для Apple Macintosh. Шрифти можуть знаходитися не тільки у зверстаній публікації але й в заверстаних до полоси векторних зображень якщо при запису векторного файла EPS була використана опція Include Documetn Fonts. В цьому випадку ці шрифти теж потрібно додати.

ПОПЕРЕДЖЕННЯ!

Від якості шрифта залежить дуже багато. Застосовуйте в Ваших роботах тільки ти шрифти у яких Ви впевнені на 100% або вже не один раз використовувалися Вами у попередніх роботах та на якість яких на кольороподілі не було нарікань.

Ніколи не застосовуйте у своїх публікаціях шрифти, які є системними: Arial, Times, Times New Roman, Helvetica, Courier, Chicago, Monaco, New York, Palatino та їх похідні, так, як вони не можуть буди відрастровані фотонасвітлювальним пристроєм при кольороподілі.

Ніколи не тіште себе думкою про позитивний результат від процедури зміни шрифтів, не поданих на кольороподіл, на «схожі» з тими що у Вас є.

Приносьте тільки ті шрифти, які використані у Вашій публікації.

Ще не факт, що шрифти які нормально роздруковуються навіть на PostScript принтері можуть бути відображені на плівках. Дефекти шрифтів як правило можна виявити тільки на плівках або вже в готовому накладі. :(


5) Вимоги до оригінал макету.

До друкарні обов’язково передається наступне:

  1. Єлектронний носій інформації з усіма необхідними файлами Вашої публікації, згідно технічних вимог до електронних публікацій.
  2. Підписані принтерні роздруківки з остаточного файлу публікації без виправлінь тексту, зображень чи інших написів, які не стосуються даної публікації.
  3. Підписана кольоропроба (якщо є/потрібно).
  4. Зразки друку або кольору (якщо є/потрібно).
  5. Підписаний оригінал макет кінцевого виробу (може бути в зменшеному вигляді але з остаточного фойлу вез виправлінь).

Необхідно також вказати:

  • кількість сторінок;
  • формат до та після порізу;
  • кількість та номери кольорових сторінок (вставок, вклейок, тощо), якщо публікація змішана;
  • кількість фальців (якщо потрібно);
  • наявність додаткових кольорів, яких і де;
  • необхідність лакування;
  • необхідність кольоропроби для сторінок та яких;
  • імена папок та основних файлів на електронному носії.

ПОПЕРЕДЖЕННЯ!

Якщо, після передачі до друку, підписаних замовником, оригінал макету, роздруківок, кольоропроб тощо, були внесені будь-які зміни до макету, його електронної версії, замовник забов’язаний надати новий оригінал макет, роздруківки, кольоропроби та носії інформації, на яких записані оновлені файли даного замовлення. Щоб уникнути непорозумінь, помилок, ні в якому разі неможна доповнювати, записувати або дописувати змінену (нову) інформацію разом зі старою.

До виготовлення фотоформ ні в якому разі не приймаються файли в форматі Microsoft Office без роздруківок. Документи (макети), створені за допомогю Microsoft Office, у первіснову вигляді не пристосовані для виготовлення фотоформ із застосуванням фотонасвітлювальних комплексів та їх RIPів. Щоб мати можливість виготовити фотоформи з таких документів, первісні файли Microsoft Office необхідно відповідно доопрацювати (підготувати для друку) за допомогую видавничих графічних пакетів, які взмозі це зробити. Якщо, дизайнер, при розробці своїх робіт буде дотримуватись цих правил, то це дозволить йому уникнути багатьох помилок та непорозумінь при передачі своїх робіт до будь якої типографії.


6) Різографічний друк.

До друку приймаються оригінали як на електронних носіях, так і роздруковані на папері з роздільною здатністю 300 400 dpi (більша розподільна здатність надмірна). Можливе виведення однокольорових зображень у стохастичному растрі. Площа плашок не повинна перевищувати 50% від загальної площі аркуша. Для друку кількома фарбами необхідно зробити оригінал на кожний колір окремо. Інші вимоги до електронних оригінал макетів та носіїв інформації до них, такі самі, як і для офсетного друку.

ПОРАДА!

Якщо Ваш проект готовий і Ви хочете його друкувати;

Ви впевнені, що все зробили згідно цих вимог і рекомендацій, ніколи не буде зайвим передзвонити у типографію, де Ви хочете друкуватись і поцікавитись вимогами друкарні, бо технічні засоби (фотонасвітлювачі, друкарські та післядрукарськи пристрої), які використовуються у друкарнях можуть відрізнятися тими, чи іншими технічними параметрами, але загалом вони відповідають сучасним технологічним та технічним параметрам, які прийняти у поліграфії.

Ніколи не соромтесь задавати питання працівникам типографій, боючись виглядати некомпетентним. Вони завжді раді прийти Вам на допомогу і з’ясувати будь-які моменти співпраці з Вами в тому числі і технічні.

ПАМ’ЯТАЙТЕ що поліграфія — це дуже складний технічний та технологічний процес, в якому задіяна багата кількість людей. Ці люди, працюючи над вашим замовленням, повинні чітко уявляти собі Вашу кінцеву ціль та Ваші вимоги.

Тому:

Пам’ятайте — що вчасно не задане питання або не з’ясований момент, може привести до ускладнень при виготовленні Вашого замовлення.